Myanmar Times က ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပါ။

Myanmar Times က ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပါ အဲ့လိုသတင္းေဆာင္းပါးေတြ ဖတ္ခြင့္ရလို႔ Myanmar Times မိသားစုဝင္ေတြကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။


 


ပြဲေတာ္မ်ားထဲက တစ္ပြဲ၊ စာေမးပြဲ

ပစ္တုိင္းေထာင္
အတြဲ ၂၈ ၊ အမွတ္ ၅၄၆ ( ၂ - ၈ ၊ ၁၂ ၊ ၂၀၁၁)
ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစု မွီတင္းေနထုိင္ ၾကေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ၁၂ လ ရာသီပြဲေတာ္မ်ားရွိရာ နယုန္လ၏ပြဲေတာ္မွာ စာျပန္ပြဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေရွး ျမန္္မာမင္းမ်ားလက္ထက္ကတည္းက ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ စာျပန္ပြဲ က်င္းပေသာလသည္ နယုန္လ ျဖစ္ပါသည္။
ေထရ္ႀကီး၀ါႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားထံပါးတြင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားက ပိဋကတ္က်မ္းဂန္စာေပမ်ားကို ႏႈတ္ ငုံေဆာင္၍ ရြတ္ျပ ရေသာ စစ္ေဆးပြဲ ျဖစ္ပါသည္။
ေရွးျမန္မာမင္းမ်ား လက္ထက္က အေရး၊ အဖတ္၊ အတြက္ သင္ၾကားေပးေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းပညာေရးစနစ္၏ အႀကီး မားဆုံး ဂုဏ္သိကၡာအျမင့္မားဆုံး စာျပန္ပြဲႀကီးပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
ဆုိလုိသည္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေရွးပေ၀သဏီကတည္းက စာေမးပြဲစနစ္ ရွိခဲ့ပါသည္။
'ပြဲ'ဟု အမည္နာမ သတ္မွတ္ေခၚဆုိ လုိက္ၿပီဆုိကတည္းက စနစ္တက် က်င္းပရသည့္ အမ်ားသူငါ အသိအမွတ္ျပဳ ေလးစားရေသာ အခမ္းအနားတစ္ခု ျဖစ္သြားပါသည္။
ဤအမ်ားသူငါ ေလးစားအားထားရေသာ စာေမးပြဲဟူ သည္ မည္သုိ႔ေသာကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ ေပးပါသနည္း။
လုိရင္းကိုဆုိရလွ်င္ စာ ေမးပြဲဟူသည္ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူ၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးခ်င္းအား ၎တုိ႔စာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး သင္ယူခဲ့ေသာ ဘာသာရပ္သင္ခန္း စာမ်ားကို မည္မွ်နားလည္တတ္ကြ်မ္းသည္ကို စစ္ေဆးတုိင္းတာျခင္းပင္ ျဖစ္ ပါသည္။
စစ္ေဆး (Test) ၊ တုိင္းတာျခင္း (Measurement)၊ Test and Measurement ျပဳလုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ေခတ္အခါတြင္ စာေမးပြဲ စစ္ေဆးသည့္ နည္းစနစ္ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိး ကို ကမၻာအႏွံ႔တြင္ က်င့္သုံးလ်က္ရွိေနၾကပါသည္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္ေတာ့ ေရးေျဖ (Written Exam) ၊ ႏႈတ္ေျဖ (Viva) ၊ ေရးေျဖႏႈတ္ေျဖ ႏွစ္ရပ္ေပါင္း စစ္ေဆးျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
ေရးေျဖတြင္ လည္း အာဂုံေဆာင္ အလြတ္က်က္မွတ္ စာစီေရးသားေျဖဆုိျခင္း၊ ဓမၼဓိ႒ာန္ ေမးခြန္းမ်ားကို ေရးသားေျဖဆုိျခင္း၊ အကိုးအကား အေထာက္အထားမ်ားကို စာအုပ္ဖြင့္လွစ္ ရွာေဖြေပး၍ ခုိင္ခုိင္လုံလုံ သက္ေသအေထာက္အထားျပ ေျဖဆုိေစျခင္း (Open Book Exam) စသည္အားျဖင့္ ေျဖဆုိေစသည့္ စာေမးပြဲ စနစ္မ်ား ရွိပါသည္။
ဆုိလုိရင္းအႏွစ္ခ်ဳပ္ ကေတာ့ စာေမးပြဲဟူသည္ ဤပြဲကို ေက်ာ္လႊားေအာင္ျမင္ေသာ ထိုေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူသည္ ဤအတန္းႏွင့္ ထုိက္တန္ေသာ ပညာအရည္အခ်င္း အမွန္တကယ္ရွိသည္ဟုသာ အာမခံ ခ်က္ေပးလုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားကလည္း မိမိတုိ႔၏အာမခံခ်က္ကို တန္ဖိုးထားရပါမည္။
Yale, Harvard, Oxford, Cambridge တကၠသိုလ္မ်ားမွ ရရွိေသာ ဘြဲ႕ကို တစ္ကမၻာလုံးက ယုံၾကည္စိတ္ခ်သကဲ့သို႔ ျဖစ္ရ ပါမည္။
သို႔မွသာ ထုိေအာင္ လက္မွတ္၊ ဘြဲ႕လက္မွတ္ျဖင့္ အလုပ္ လာေလွ်ာက္သူကို အစိုးရဌာနႏွင့္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီတုိ႔မွ စိတ္ခ်လက္ခ် အလုပ္ခန္႔ထား၀ံ့ၾကပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စု ႏွစ္ ႏွစ္ခုနီးပါးခန္႔မွ စတင္၍ ႏုိင္ငံေရ း ကိစၥမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ကာ စာေမးပြဲ စနစ္၏အဆင့္ကို မ်ားစြာ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ပါသည္။
တကၠသုိလ္၀င္စာေမးပြဲတြင္လည္း မသမာမႈ၊ ခ်ဳံ႕ခ်ဲ႕ Micro Notes မ်ားသည္ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုနီးပါးစာေမး ပြဲကို လႊမ္းမုိးခဲ့ပါသည္။
ယေန႔ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ၏ အေျခခံပညာေရးစနစ္တြင္ က်င့္သုံးေနေသာ အခန္းဆုံးစစ္ေဆးျခင္း၊ ကုစားသင္ၾကားျခင္း၊ အတန္းကူး ေျပာင္းျခင္းစနစ္မ်ားသည္လည္း ကမၻာ့ ႏိုင္ငံအမ်ားအျပားတြင္လည္း က်င့္သုံးေနသည့္စနစ္ပင္ျဖစ္သျဖင့္ မူ၀ါဒအားျဖင့္ မွန္ကန္ေန ပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရာ၌မူ လြဲေခ်ာ္ေနပါသည္။
အခန္း(၁)ကို သင္ၾကားၿပီးဆုံးသျဖင့္ အခန္းဆုံးစစ္ေဆးျခင္း ၿပီးစီးသြားလွ်င္ အခန္း(၂)သုိ႔ ကူးေျပာင္းသြားၿပီး အခန္း (၂)အတြက္ အခန္းဆုံးစစ္ေဆးျခင္းကုိ ျပဳလုပ္ပါသည္။
ျဖစ္ရမည္မွာ တစ္သက္လုံး ပါသြားရမည့္ကိစၥမ်ားကို တစ္ႀကိမ္ သာမစစ္ဘဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ (Repitition) မ်ားစြာျဖင့္ စစ္ေဆးပါမွ ေက်ာင္းသား၏ ေခါင္းထဲတြင္ စြဲျမဲသြားပါမည္။
ကုစားသင္ၾကားျခင္း (Remedial Teaching) မွာလည္း ကမၻာေပၚတြင္ က်င့္သုံးေနေသာ ေကာင္းမြန္သည့္စနစ္ ျဖစ္ပါသည္။
ကမၻာေပၚရွိ စံျပဳအတန္းမ်ားတြင္ တစ္တန္းလွ်င္ ေက်ာင္းသား ၃၀ ထက္ ပုိမမ်ားပါ။
ကုစားသင္ၾကားေပးရမည့္ ေက်ာင္းသား ၁၀ ဦးခန္႔ကုိ ဆရာမွ ႏုိင္နင္းစြာ သင္ၾကားျပသႏုိင္ပါသည္။
စံျပဳေက်ာင္းတြင္ အတန္းတစ္တန္း၌ အေထာက္အကူျပဳဆရာ (Facilitator) တစ္ဦးကလည္း ပံ့ပုိးကူညီေနပါေသးသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေက်ာင္းအမ်ားစုတြင္ မူလတန္းတစ္တန္း၌ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ၇၀ မွ ၁၀၀ ေက်ာ္အထိ ရွိတတ္ပါသည္။
အတန္းတုိင္းတြင္ ပုံမွန္အားျဖင့္ ၅၀ ၀န္းက်င္ရွိတတ္ၾကရာ ကုစားသင္ၾကားရာ၌ ဆရာမွ ႏုိင္နင္း ႏုိင္မႈ မရွိပါ။
ေနာက္ဆုံး က်ဴရွင္ႏွင့္ ဒါေမး၊ ဒါေျဖမ်ား ျဖစ္ကုန္ပါသည္။
ဒါေမး၊ ဒါေျဖျဖင့္ ေက်ာင္းစစ္စာေမးပြဲမ်ားတြင္ အတန္းကူးေျပာင္းရန္ ေသခ်ာသေလာက္ ရွိေနၾကသျဖင့္ ပညာ၏ တန္ဖုိးကိုသိရွိေသာ မိဘမ်ား၏ သားသမီးမ်ားမွအပ က်န္ေက်ာင္းသား အမ်ားစုမွာ စာက်က္အား ေလ်ာ့နည္း လာၾကပါသည္။
ႏုိ၀င္ဘာ ၃ ရက္ေန႔ထုတ္ "7Day News" အတြဲ(၁၀) အမွတ္(၃၃)၏ စာမ်က္ႏွာ(၂၅)ပါ 'ေဒါက္တာ ေအာင္ထြန္းသက္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း' ေဆာင္းပါး၌ 'လက္ရွိပညာေရးစနစ္ကို မညႇာမတာေျပာရရင္ အေရအတြက္ကိုပဲ ဦးစားေပးတဲ့စနစ္ ျဖစ္ေနတယ္' ဟု ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။
တကၠသိုလ္၀င္ စာေမးပြဲေအာင္ခ်က္ ရာခုိင္ႏႈန္းဆုိသည္မွာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံတြင္ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေအာက္တြင္သာ ရွိတတ္ပါသည္။
ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ ႏွစ္စဥ္ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းအထက္တြင္ ရွိပါသည္။ အခ်ဳိ႕ႏွစ္မ်ားတြင္ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းပင္ ေက်ာ္ပါသည္။ 'က' အဆင့္ ႏွင့္ ေအာင္သည္။ 'ခ'အဆင့္ႏွင့္ ေအာင္သည္ဟူ၍လည္း ခြဲျခားထားျခင္းမရွိပါ။
သုိ႔ျဖစ္၍ မူလတန္းႏွင့္အလယ္တန္းတုိ႔ ၌ အေျခခံပညာေအာက္သက္မေၾကခဲ့ေသာ စာေျဖသားေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား အမ်ားစု ပါ၀င္သည့္ ဤတကၠသိုလ္ ၀င္စာေမးပြဲ၏ ေအာင္ခ်က္ႏွင့္ Moderation စနစ္ကို ျပန္လည္သုံးသပ္ရန္ လုိအပ္လ်က္ရွိေနၿပီဟု ယူဆရပါသည္။
တကၠသိုလ္၀င္စာေမးပြဲ၏ ေအာင္ျမင္မႈအရည္အေသြးမ်ားသည္ တကၠသိုလ္မ်ား၏ ဘြဲ႕ရအရည္အခ်င္းမ်ားကိုလည္း ႐ုိက္ခတ္လာ လ်က္ရွိေန ပါသည္။
စာေပးစာယူစနစ္ျဖင့္ ဘြဲ႕ေပးသည့္ကိစၥအပါအ၀င္ ျဖစ္ပါသည္။
စာေမးပြဲစနစ္သည္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ လူသားအရင္းအျမစ္ ပညာတတ္ေျမာက္ မႈစံကိန္းကို ထိန္းေက်ာင္းေပးသည့္စနစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္အထိ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ အစိုးရေက်ာင္း၊ ပုဂၢလိက ကိုယ္ပုိင္ေက်ာင္း၊ သာသနာျပဳေက်ာင္း ဟူ၍ ေက်ာင္းမ်ားရွိခဲ့ပါသည္။
ထုိ ေက်ာင္းမ်ဳိးစံုမွ ကေလးမ်ား၏ စာတတ္ေျမာက္မႈကို အစုိးရစစ္စာေမးပြဲမ်ားျဖင့္ စတုတၳတန္းတြင္ တစ္ႀကိမ္၊ သတၱမတန္းတြင္ တစ္ႀကိမ္၊ န၀မတန္းတြင္တစ္ႀကိမ္ တကၠသိုလ္၀င္စာေမးပြဲတြင္ တစ္ႀကိမ္ စစ္ေဆးေပးခဲ့ရာ ပညာတတ္ေျမာက္မႈ စံခ်ိန္စံၫႊန္းမွာ တစ္ေျပးညီျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
၁၉၆၄ ခုႏွစ္မတုိင္မီက ပုဂၢလိက ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ သာသနာျပဳေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံခြင့္ အသက္မွာ ေလးႏွစ္ျဖစ္ၿပီး သူငယ္တန္းေလး၊ သူငယ္တန္းလတ္၊ သူငယ္တန္းႀကီး သုံးႏွစ္တက္ၿပီးမွ ပထမတန္းသို႔ ေရာက္ရွိပါသည္။
ဆုိလုိသည္မွာ ထုိေက်ာင္းမ်ားမွ ကေလးမ်ားသည္ ၁၃ ႏွစ္တာကာလ စာသင္ၾကားၿပီးပါမွ တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္ရွိၾကပါသည္။
၀ိဇၨာ၊ သိပၸံတကၠသိုလ္သည္ ေလးႏွစ္တာ သင္ၾကားပို႔ခ်ၿပီးပါမွ ဘြဲ႕တစ္ခု အပ္ႏွင္း ေပးသည္ျဖစ္ရာ ဘြဲ႕ရရွိေသာလူငယ္ တစ္ဦး၏ ပညာဆည္းပူးခဲ့ေသာ အခ်ိန္ ကာလသည္ ၁၇ ႏွစ္ ရွိခဲ့ပါသည္။
အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏုိင္ငံသည္ ဤစနစ္ အတုိင္းပင္ ယေန႔က်င့္သုံးေနဆဲျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယေန႔အခါ စာသင္ႏွစ္ ၁၄ ႏွစ္ျဖင့္ ဘြဲ႕တစ္ခု ဆြတ္ခူး ႏုိင္ခဲ့ရာ လုပ္ငန္းခြင္၀င္ခ်ိန္၌ OJT ေခၚ (On the Job Training) မ်ား အခ်ိန္ယူ၍ ေပးေနရသည္ကို အစိုးရဌာနေရာ၊ ပုဂၢလိကကုမၸဏီမ်ားကပါ လက္ေတြ႕ ၾကံဳဆံုသိရွိေနၾကေသာ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။
ပစၥဳပၸန္အေနအထားမွာပင္ ေကာက္ယူရရွိေသာ စာရင္းဇယားအခ်က္ အလက္မ်ားအရ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ အေျခခံ ေက်ာင္းမ်ားသည္ အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားတြင္သာမက အာရွတုိက္တြင္း၌ပါ စာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္၌ တရား၀င္စာသင္ရက္ႏွင့္ တရား၀င္ စာသင္ခ်ိန္ အနည္းဆံုး ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံအျဖစ္ စာရင္းေပါက္လ်က္ရွိေနပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ျမန္မာ ႏုိင္ငံရွိ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူကေလး မ်ားအေနျဖင့္ သက္သာေနၾကပါသလား ဟု ေမးခြန္းထုတ္ႏုိင္ဖြယ္ရာ ရွိပါသည္။
ေျဖပါမည္၊ န၀မတန္း၊ ဒသမတန္း ကေလးမ်ားမွာ သက္သာဖုိ႔ေနေနသာသာ ေက်ာင္းႏွင့္က်ဴရွင္၊ အိပ္ခ်ိန္ စားခ်ိန္ပင္ မရွိၾကပါ။ တစ္ဖက္တြင္လည္း မူလတန္းႏွင့္ အလယ္တန္းမွ ကေလးမ်ား အတြက္မူ ကိုယ္ပုိင္ခ်ိန္မ်ား မ်ားစြာ ပုိလွ်ံလ်က္ရွိေနၾကပါသည္။
ဤသို႔ အထက္ေလး ေအာက္ေပါ့ျဖစ္ေနေသာ ကိစၥအား မည္သို႔ကုစားႏုိင္သည္ကို ေအာက္တုိဘာလ ၁၇ ရက္ေန႔ထုတ္ The Voice
သတင္းဂ်ာနယ္၊ အတြဲ(၇) အမွတ္(၄၄) စာမ်က္ႏွာ (၃၉)ပါ 'ပညာေရး၀န္ထမ္း တစ္ဦး' ေရးသားသည့္ အယ္ဒီတာထံ ေပးစာတြင္ ပါရွိေသာ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားမွာ အေလးထား ဖတ္႐ႈသင့္သည့္ အၾကံျပဳ ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ တကၠသိုလ္မ်ားမွ အပ္ႏွင္းေပးေနေသာ အေျခခံဘြဲ႕မ်ား၊ မဟာဘြဲ႕မ်ား၊ ပါရဂူဘြဲ႕မ်ား၏ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကမၻာႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္း ႏုိင္ေရးတြက္ကိုလည္း ေအာက္တုိဘာ ၃၁ ရက္ေန႔ထုတ္ The Voice
သတင္းဂ်ာနယ္ အတြဲ(၇)၊ အမွတ္(၄၆) စာမ်က္ ႏွာ (၈)ပါ 'ျမန္မာေက်ာင္းသားတစ္ဦး' မွ ေရးသားထားသည့္ အယ္ဒီတာထံ ေပးစာ မွာလည္း အဆင့္ျမင့္ပညာအတြက္ သတိခ်ပ္ဖြယ္ကိစၥမ်ား ပါရွိသည့္ အမွန္တရားမ်ား ပါ၀င္ေနပါသည္။

အဆင့္ျမင့္ပညာ၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ရွိေနေသာ ပညာေရးတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ 'ပညာေရးတုိင္းတာစစ္ေဆးျခင္းဌာန' (Education Test and Measurement Department) မ်ား ရွိၾကပါသည္။
စာေမးပြဲစနစ္မွန္သမွ်ကို သုေတသနျပဳလုပ္ ေလ့လာကာ သင္ခန္း စာ ေဖာ္ထုတ္ေနၾကေသာဌာနမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
ထုိဌာနမ်ားသည္ အေျခခံပညာ၊ အဆင့္ျမင့္ပညာတုိ႔မွ စာေမးပြဲမ်ားအားလုံးကို သုံးသပ္ရပါသည္။
ေမးခြန္းထုတ္ပုံစနစ္၊ အမွတ္ေပးပုံ စနစ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ထုိဌာန မ်ားအေနျဖင့္ အေရးလည္းမပါ၊ အရာလည္းမေရာက္သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုနီးပါး ရွိေနၿပီျဖစ္ပါသည္။
ထုိ 'ပညာ ေရး တုိင္းတာစစ္ေဆးျခင္းဌာန' မ်ားကို ျပန္လည္အသက္သြင္းႏုိင္လွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးစနစ္အတြက္ အက်ဳိးမ်ားစြာ ရွိမည္မွာ မုခ်မလြဲ ဧကန္ ျဖစ္ပါသည္။
ေဆာင္းပါးရွင္အေနျဖင့္ ေနာက္ဆုံး တင္ျပလုိသည္မွာ လက္ရွိ ပညာေရး စနစ္၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ယခင္ကတည္းက မသိခဲ့ၾက ဘူးလားဟု ေမးခြန္းထုတ္လုိသူမ်ား ရွိပါသည္။
ေျဖပါမည္။
အားနည္းခ်က္မ်ားကို သိရွိသူ ပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ား ရွိၾကပါသည္။
ျပင္ဆင္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့သူ တစ္ဦးစ၊ ႏွစ္ဦးစလည္း ရွိခဲ့ပါသည္။
ထုိႀကိဳးစား ခဲ့သူမ်ားမွာလည္း လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာ အျပည့္အ၀ရရွိထားသည့္ ရာထူးရာခံ ရရွိထားသူမ်ား မဟုတ္ခဲ့ၾကသျဖင့္ ခါခ်ဥ္ေကာင္ မာန္ႀကီး၊ ေတာင္ႀကီးၿဖိဳ မယ္ၾကံ၊ ခါးက မသန္သာ ျဖစ္ခဲ့ၾကရပါသည္။
ယေန႔ အစုိးရလက္ထက္တြင္ စတုတၳမ႑ိဳင္၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကိုေပးပါသျဖင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အၾကံဳျပဳလာႏုိင္ၾက ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
နိဂုံးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ေျပာလုိသည္မွာ ဆင္းရဲမႈေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေရး ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ယေန႔အခ်ိန္အခါ သမယ၌ အမွန္တကယ္ ပညာတတ္ ေျမာက္သည့္လူငယ္မ်ား ေနရာတိုင္းတြင္ လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။

 

No comments: